مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر

خرید/فروش طلا

مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر
چهارشنبه 12 تیر 1398 ساعت 10:46

فروش اینترنتی طلا و جواهر یکی از روش هایی است که در دنیای فروش می تواند بسیار راهگشا باشد.

در گذشته های نه چندان دور، افراد برای خرید طلا و جواهر به بازار می رفتند. این کار علاوه بر زمان زیادی که می گرفت منجر به این شد که افراد از گشت و گذار برای یافتن طلا و جواهر مورد نظرشان خسته شوند. به مرور شیوه های فروش به روزتر شد و فروشندگان طلا و جواهر با رویکرد جدید به سمت فروش اینترنتی طلا و جواهر حرکت کردند. در فروش اینترنتی طلا و جواهر تا حدود قابل توجه ایی فرایند خرید و فروش هم برای فروشنده و هم برای خریدار ساده تر شده است.

فروش اینترنتی طلا و جواهر برای خریداران و فروشندگان مزیت های مختلفی دارد از جمله اینکه:

با فروش اینترنتی طلا و جواهر افراد در زمان خود صرفه جویی می کنند و این یکی از مهمترین مزیت های این شیوه قلمداد می شود زیرا، افراد مجبور نیستند زمان زیادی را در ترافیک های شهری سپری کنند.
فروش اینترنتی طلا و جواهر باعث می شود افراد در فضای دلخواه خود مانند خانه بنشینند و به گشت و گذار در صفحه های مجازی بپردازند و خرید دلخواه خود را انجام دهند بدین ترتیب آن ها دیگر مجبور نیستند مسافت های طولانی را در شهر بپیمایند و خسته شوند بلکه با حوصله و بدون خستگی به راحتی خرید می کنند.
فروش اینترنتی طلا و جواهر سبب می شود که فروشندگان بتوانند در تمام ساعت های شبانه روز فروش داشته باشند و به بیان دیگر در این حالت گویا فروشگاه ۲۴ ساعته باز است.
فروشندگان در این شیوه حتی هنگامی که در سفر هستند و یا نمی توانند در فروشگاه حضور داشته باشند، می توانند فروش داشته باشند و چرخه ی خرید و فروش هیچگاه متوقف نمی شود. بنابر این از زمان های به اصطلاح مرده نیز بهترین بهره برداری صورت می گیرد.

فروش اینترنتی طلا و جواهر شیوه ایی نو در فروشاین کالای گرانبها است که می تواند هم برای خریدار و هم برای فروشنده سود داشته باشد.

تهیه و تدوین: واحد تامین محتوا

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
مراقبت از طلا و جواهر ، رعایت نکاتی در حفظ ونگهداری طلا وجواهر
همیشه دقت داشته باشید طلا و جواهرات خود را از جایی بخرید که گارانتی داشته باشد و در صورت خرابی بتوانید به خود فرد و یا مغازه مراجعه نمایید تا در صورت خرابی دست افراد غیر معتبر نیفتد.

8 نکته جهت حفظ طلا و جواهرات به بهترین شکل

یکی از محبوب ترین آیتم های طلا و جواهر، حلقه و یا انگشتر است که تقریبا می توان گفت در دست همه طلا و جواهردوستان نیز هست.طلا و جواهر

طلا و جواهر

مقاله به نقل از مدیر یکی از کارخانه جات ساخت طلا و جواهر کشور تهیه و در آن به بررسی مواردی پرداخته که با رعایت کردن آن می توانید طلا و جواهرات خود را به بهترین شکل مراقبت کنید. در زیر این موارد آمده است .

1- به عنوان اولین مورد ایشان گفته اند که خیلی خوب است شما جواهرات خود را هر سه یا 6 ماه را بررسی کنید البته می توانید از یک جواهر فروش نیز برای بررسی سالم بودن آن کمک بگیرید.

در این بررسی مهمترین بخش بررسی سنگها و یا گوارسه هایی است که دور سنگ را احاطه کرده است. در صورتی که سنگ شل شده باشد حتما آنرا برای گارانتی به جواهر فروش خود ارجاع دهید.
2- در صورتیکه طلا و جواهر شما جرم گرفته باشد می توانید آن را تمیز کنید چگونگی تمیز شدن طلا و جواهرات را قبلا مورد بررسی قرار دادیم. می توانید به آموزش تصویری چگونه طلا و جواهرات خود را تمیز کنیم؟ رفته و اطلاعات خوبی به دست آورید.

در صورتیکه ترس از خراب شدن آن دارید می توانید به یک طلا ساز مراجعه نمایید تا با دستگاه های مربوط به تمیز کاری که یکی از آنها دستگاه بخار و یا دستگاه پرداخت طلای شما را دوباره جلا بدهند.


3- حتما طلا و جواهرات خود را درون جعبه جواهر خود قرار دهید، و بهتر آن است که ابتدا آن را درون یک محفظه پارچه ای قرار دهید وسپس آن را در درون جعبه قرار دهید. به این ترتیب دیگر حتی خطر ضربه خوردن به سنگ نیز تا حد ممکن پایین می آید.

 

4- در صورتیکه جواهر شما مرواریدی باشد که بر روی گوشواره ، آویز و یا دستبند باشد ممکن است بیشتر در معرض کثیفی قرار بگیرد و جلای خود خود را از دست بدهد. مروارید با یک پارچه مخصوص قابلیت تمیز شدن دارد که در جواهر فروشیها موجود می باشد.

 

5- به عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشین بهترین نحوه استفاده از طلا و جواهرات به این گونه هست که طلا و جواهرات خود را زمان بیرون رفتن آخرین موردی باشد که استفاده می کنید و هنگامی که کارتان تمام شد سریع آن را از خود جدا کنید.

طلا وجواهر

نگه داری از طلا وجواهر

6- دقت داشته باشید که استفاده از طلا و جواهرات اعم از آویز طلا، گوشواره طلا، انگشتر طلا، گردنبند طلا، دستبند طلا و باقی جواهرات در هنگام داشتن فعالیت بدنی مانند وزنه برداری، دویدن، شنا کردن، کار اشتباهی است و می تواند آسیب های جدی به آنها برساند.

7- همیشه دقت داشته باشید طلا و جواهرات خود را از جایی بخرید که گارانتی داشته باشد و در صورت خرابی بتوانید به خود فرد و یا مغازه مراجعه نمایید تا در صورت خرابی دست افراد غیر معتبر نیفتد. خوشبختانه یکی از افتخارات ما در مرجع تخصصی طلا و جواهر ایران – سایت زر این است که با افتخار همه موارد خریداری شده تا دو سال شامل گارانتی و تا 50 سال ضانت خدمات پس از فروش برای مشتریان خود دارد.

8- یکی از محبوب ترین آیتم های طلا و جواهر، حلقه و یا انگشتر است که تقریبا می توان گفت در دست همه طلا و جواهر دوستان نیز هست. دقت داشته باشید در هنگام خواب حلقه و انگشتر را از دستان خود در بیاورید چرا که استفاده از حلقه برای یک مدت طولانی باعث تجمع باکتری ها بین حلقه و پوست، می شود که می تواند باعث آلرژیهای پوستی شود.

منبع:نمناک

  • ایرانژس ایران ژس
  • ۰
  • ۰




با سلام خدمت همه همراهان وبسایت طلای یگانه
در قسمت پیشین توضیح مختصری در خصوص عوامل موثر بر قیمت طلا عرض کردیم. در این قسمت به بررسی تاثیر ارزش دلار بر قیمت طلا خواهیم پرداخت. پس با ما تا آخر همراه باشید.

تا اواخر قرن نوزدهم از طلا به عنوان پول استفاده می شد، ولی با رواج پول کاغذی و اعتباری، استفاده از سکه طلا به عنوان پول رایج به تدریج کاهش یافت و نهایتاً در اوایل قرن بیستم از بین رفت. با این حال، طلا همواره به عنوان رقیبی برای پول های رایج و جایگزینی برای آنها در ایفای نقش ذخیره ارزش، موقعیت خود را حفظ کرده است. با توجه به اینکه قیمت گذاری طلا در بازارهای جهانی بر مینای ارز جهانی یعنی دلار صورت می پذیرد، تغییرات ارزش دلار مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا می باشد.

در حال حاضر با توجه به تاثیر گذاری قابل توجه اقتصاد امریکا بر اقتصاد جهانی، کاهش ارزش پول این کشور به معنی تضعیف اقتصاد جهانی است. در نتیجه ارزش طلا به عنوان وسیله حفظ ارزش برحسب تمام ارزها افزایش می یابد. همچنین، کاهش ارزش دلار باعث کاهش ارزش دارایی های دلاری می شود، لذا برای حفظ ارزش دارایی ها باید به دنبال جایگزینی مناسب مانند طلا بود. در این راستا، اخیراً اکثر بانک های مرکزی به منظور ممانعت از کاهش ارزش ذخایر خود، مبالغ قابل توجهی از ذخایر دلاری خود را به خرید طلا اختصاص داده اند.

vronsky072616-3

بیایید کمی نزدیک تر به موضوع تاثیر ارزش دلار بر قیمت طلا بنگریم. بررسی های نمودارهای طلا و دلار در طی ۴۰ سال اخیر نشان می دهد (مطابق شکل فوق) که همواه دلار با طلا رابطه ای عکس داشته است. به عبارت دیگر، قیمت این فلز با ارزش دلار رابطه عکس دارد و در جهت خلاف آن حرکت می کند. البته در بسیاری از اوقات دیده شده که این قانون نقض می شود و طلا و دلار هم جهت با یکدیگر حرکت می کنند که نمونه مشهور آن هم رفتار بازار در سال ۲۰۰۵ بود که طلا و دلار هر دو افزایش ارزش داشنتد.

حتما بخوانید  آیا طلا ثروت است یا زینت؟

اما جالب توجه است که این روند حرکتی قیمت طلا طی سال های اخیر، همواره با واحد پولی یورو یک سو و هم مسیر بوده است. طلا و یورو همیشه در یک جهت در حرکت بوده اند. اما این روند بعد از به وجود آمدن بحران بدهی در اروپا در سال ۲۰۱۰ همیشه به صورت یک سو و هم جهت نیز نبوده است. تحقیقات نشان می دهد که طلا در مواقعی که یورو با کاهش همراه نشده است با حمایت از سوی کشورهای دیگر تولید کننده طلا از قبیل استرالیا، نیوزلند، کانادا، نروژ و برزیل با افزایش رو به رو شده است.

تاثیر ارزش دلار بر قیمت طلا

بنابراین همیشه نمی توانیم رابطه قیمت طلا با واحد پولی یورو را به صورت یک رابطه هم سو و هم چهت بپنداریم. امّا این موضوع را می توانیم این گونه بیان کنیم که کشورهای تولید کننده  طلا نقش مهمتری در تغییرات بهای طلا در بازارهای جهان داشته اند. دو کشوری که در این میان از بیشترین اهمیت در تعیین بهای طلا برخوردار می باشند استرالیا و کانادا می باشند که بیشترین میزان صادرات طلا طی یک سال را به خود اختصاص داده اند. این دو کشور بزرگترین معادن طلا را در سطح دنیا در اختیار داشته اند.

اما اگر می خواهید بدانید که بیشترین تاثیر بر بهای طلا را کدام کشور داشته است، باید بگوییم که سوئیس با در اختیار داشتن واحد پولی فرانک این مقام را داشته است. فرانک واحد پولی سوئیس ، همواره ۰٫۲۳ از تاثیرات کاهش یا افزایش بهای طلا را به خود اختصاص داده است. تاثیر مثبت افزایش قیمت طلا روی فرانک سوئیس از این بابت است که ذخایر طلای سوئیس برای اقتصاد این کشور وزنه سنگینی به شمار می آید و تغییر قیمت طلا اقتصاد این کشور را قدرتمند تر می کند که بالا رفتن ارزش فرانک سوئیس اولین نتیجه آن است.

حتما بخوانید  کانی های فرعی طلا

ممکن است اینجا این سؤال پیش بیاید که چرا دلار با وجود اینکه آمریکا دارای بیشترین ذخایر طلای جهان است از قاعده ای که بین ارزش طلا و فرانک سوئیس است پیروی نمی کند. در پاسخ باید گفت اقتصاد آمریکا اقتصاد بسیار بزرگی است و با اینکه دارای بیشترین ذخایر طلای جهان است اما این میزان طلا به نسبت کل اقتصاد این کشور ناچیز است و وزنه سنگینی محسوب نمی شود اما در مورد سوئیس اینگونه نیست و ذخایر طلای سوئیس برای اقتصاد متوسط این کشور وزنه وزینی محسوب می شود و تغییر ارزش در قیمت طلا اقتصاد این کشور را قدرتمند تر می کند که بالا رفتن ارزش ارز اولین نتیجه آن است.

در آخر می توان این نکته را متذکر شد که طلا دلار را مطیع خود کرده و تغییرات دلار از پی تغییر قیمت طلا آمده اما به طور کلی آنچه معمول است اینست که دلار جهت طلا را مشخص می کند. علت این مسئله اینست که طلا در بازارهای جهانی به دلار ارزش گذاری می شود و با بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا برای کسانی که با دیگر ارزها قصد خرید دارند گران می شود و در نتیجه از تقاضای آن کاسته شده که کاهش قیمت را به دنبال دارد. عکس این موضوع نیز صادق است یعنی کاهش ارزش دلار موجب کاهش قیمت طلا برای خریدارانی است با ارزی غیر از دلار که قصد خرید دارند، در نتیجه تقاضا بالا رفته موجب افزایش قیمت می شود.

منبع:خانه طلا


  • ایرانژس ایران ژس
  • ۰
  • ۰

طلای دست دوم بخریم یا نو؟

طلای دست دوم

در ویترین اکثر طلافروشی‌ها می‌شود طلای دست دوم هم پیدا کرد. طلا‌هایی که ظاهر سالم و درست و حسابی دارند سریع ذوب نمی‌شوند و دوباره به اسم طلای دست دوم فروخته می‌شوند. خرید طلای دست دوم و بدون اجرت برای بسیاری از خانم های آسان پسند، بازار بسیار پر سود برای استفاده بیش از پیش از این عنصر گرانبهاست. بسیاری از این اجناس روزی با کارمزدی بسیار بالا در ویترین مغازه های طلا فروشی، فروخته می شده و اکنون با قیمتی باورنکردنی در دسترس شما قرار گرفته است. اما آیا واقعا طلای دست دوم بخریم یا نو؟ آیا تفاوت قیمت ناشی از دست دوم بودن طلا، نمی‌تواند عامل مهمی برای یک خرید مناسب تلقی شود؟

هر چیزی دست دومش ارزان تر است. اُجرت یعنی مبلغی که بابت درست کردن طلای خام باید بپردازیم که در طلاهای دست دوم این اُجرت پرداخت نمی شود به همین دلیل مدتی است که فروش مصنوعات طلا و جواهر تحت عنوان طلای دست دوم و بدون اجرت ساخت در بیشتر شهرهای کشورمان رواج پیدا کرده است. طلای دست دوم بدون اُجرت بوده و با تفاوتی اندک از قیمت روز اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به فروش می رسد. نکته اینکه، اجرت ساخت فقط یک‌بار حساب می‌شود و اینطور نیست که یک انگشتر را ۲۰ بار بفروشند و هر بار هم مزد ساختش را بگیرند. به‌خاطر همین در زمان خرید طلای دست دوم، شما فقط پول وزن طلا را می‌دهید و البته سود فروشنده از این معامله.

اجرت ساخت طلا یک آیتم توافقی بین خریدار و فروشنده است و معمولا فروشنده به آن در صورت ناآشنا بودن شما اشاره نمی‌کند و می‌توانید با کمی جست‌وجو در بازار طلا، طلای نو بدون اجرت پیدا کنید. درصد سود طلافروشان ۱۲درصد است که شامل ۵ درصد مالیات ارزش افزوده و ۷ درصد سود فروشنده است. درصورت اشکال در محاسبات فروشنده، به اتحادیه مراجعه کنید تا موارد تخلف را پیگیری کنند.

حتما بخوانید  آشنایی با اصطلاحات طلا

لازم به ذکر است که بنای مزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن تعیین می‌شود. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می‌شوند، مزد ساخت پایین‌تر و آنهایی که کار دست و محدود‌تر است، مزد ساخت بالاتری دارند، اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت هستند، بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ‌ها، در بالا بردن هزینه اجرت تاثیر می‌گذارند.

همیشه طلای بدون اُجرت یا دست دوم لزوما قدیمی و کهنه و داغون نیست. در بسیاری از اوقات فردی که طلای خود را می فروشد به پول آن نیاز داشته و سرویس یا دیگر ملزومات طلای خودش رو به صورت نو به فروش می رساند. یا بسیاری از افراد جهت چشم و همچشمی هر از چندگاهی طلاهای خود را می فروشند و طلای نو می خرند که این طلا کار کرده نیست ولی دست دوم محسوب می شود.

باید توجه داشته باشد که خرید طلای دست دوم بهترین گزینه برای سرمایه گذاری است. اولا اگر دوست داشتید استفاده می کنید و در واقع برای خریدش فقط پول طلای خام را می دهی و خبری از مالیات بر ارزش افزوده و اجرت مغازه هم نیست و دوماً می توانید با کمترین ضرر هم به فروش برسانید. یکی از معایب خرید طلای دست دوم این است که انتخاب های شما محدود خواهد بود و باید قید خرید طلاهای با طراحی جدید را بزنید.

تشخیص طلای دست دوم

بازار طلاهای دست دوم مدت‌هاست که داغ است؛ تشخیص طلای دست اول و دست دوم، شاید تا حدودی مشکل باشد. در خرید طلای دست دوم بسیار دقت کنید. بعضی از طلا فروشان ، مصنوعات ۱۷ عیاری که در سالیان دور تولید شده و یا بدلیجاتی که خیلی شباهت زیادی به مصنوعات طلا دارند را به عنوان طلای متفرقه خریداری و به مشتری تحت عنوان طلای بدون اجرت ساخت می فروشند.

حتما بخوانید  زمین شناسی طلا

ساده‌ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن است، حتما دقت کنید که طلای مورد نظر سالم و بدن ترک خوردگی و یا تعمیری نباشد. به خصوص  اگر گردنبد می خرید به قفل و بندی که در آن به کار رفته است توجه کنید. در طلای دست دوم، این قسمت‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر، کمتر براق هستند و به خاطر استفاده‌هایی که از طلا شده، خش‌هایی هم در این بخش‌ها دیده می‌شود.

منبع:خانه طلا

  • ایرانژس ایران ژس
  • ۰
  • ۰

تفاوت بین طلای سفید و طلای زرد چیست؟

تفاوت بین طلای سفید و طلای زرد چیست؟

انتخاب بین اغلب مخمصه ای برای کسانی که به دنبال زیورآلات هستند تلقی می شود،

به خصوص کسانی که به دنبال انتخاب حلقه های عروسی می باشند.

اگر چه هر دوی آن ها طلا هستند اما تفاوت در رنگ  آن ها نشانگر تفاوت هایی در خصوصیات آنها می باشد.

 

در مقاله امروز ،وب سایت تفاوتها به بیان تفاوت بین خصوصیات آنها میپردازیم و  همچنین تفاوتها در مقاله دیگری به تفاوت بین طلا و نقره پرداخته است که پیشنهاد می کنیم آن را نیز مطالعه بفرمایید

 

طلای سفید چیست؟

طلای سفید از آن جایی که مکمل الماس می باشد و همچنین خراش های آن مقاومت بیشتری دارد، اغلب برای حلقه های عروسی انتخاب می شود.

رنگ این طلا به دلیل آلیاژهایی که با آن مخلوط شده است، سفید می باشد.

بیشتر طلا های سفید با پالادیوم و نیکل مخلوط شده و در پایان برای داشتن روکشی روشن و براق با رودیوم پوشانده می شود.

با این حال، از آن جایی که نیکل باعث آلرژی می شود، از منگنز برای جایگزین آن استفاده می شود.

 

طلای زرد چیست؟

طلای زرد به رنگ خالص طلا و نسبتا نرم است.

زیورآلات طلای زردی که در حال حاضر در بازار موجود هستند، با آلیاژهای مختلف البته در مقدار های متفاوت مخلوط شده اند.

طلا زرد در عیارهای مختلف موجود است. طلا ۲۴ عیار به عنوان ۹۹٫۹۹ درصد طلای خالص همراه با درصد کمی آلیاژ برای ارائه سختی به طلا و جواهر در نظر گرفته می شود که معمولا با روی  و یا آلیاژ مس ترکیب می شود.

 

تفاوت بین طلای سفید و طلای زرد چیست؟

با توجه به افزایش محبوبیت نقره، تیتانیوم و پلاتین،در حال حاضر طلای سفید بیشتر از طلای زرد مورد تقاضا است.

نه تنها به دلیل این که با مد روز مطابقت دارد بلکه سخت تر از طلای زرد نیز می باشد و دارای سبکی مشابه با همتای زرد خود است.

با این حال، برخی از زیورآلات طلای سفید با نیکل مخلوط شده است که باعث آلرژی می شود و همچنین طلای سفید با رادیوم پوشش داده شده است ، بنابراین ممکن است به طور مداوم نیازمند صیقل دادن دوباره برای حفظ درخشش خود باشد.

از سوی دیگر طلای زرد، حاوی نیکل است و نسبتا بی خطر است، اما از آن جایی که به اندازه کافی سخت نیست، نسبت به خط و خراش حساس تر است.

بنابراین، جدا از تفاوت آشکارشان که رنگ آنهاست ، حالا روشن شد که آلیاژهایی که با آنها ترکیب شده اند نیز ویژگی های مختص به خود را تعیین می کنند و در نتیجه باعث می شوند که هر اثر هنری منحصر به فرد باشد.


پس بطور خلاصه :

– بیشتر طلا های سفید با پالادیوم و نیکل مخلوط شده و در پایان برای داشتن روکشی روشن و براق با رودیوم پوشانده می شود. نه تنها به دلیل این که با مد روز مطابقت دارد بلکه سخت تر از طلای زرد نیز می باشد و دارای سبکی مشابه با همتای زرد خود است.

– زیورآلات طلای زردی که در حال حاضر در بازار موجود هستند، با آلیاژهای مختلف البته در مقدار های متفاوت مخلوط شده اند. از سوی دیگر طلای زرد، حاوی نیکل است و نسبتا بی خطر است، اما از آن جایی که به اندازه کافی سخت نیست، نسبت به خط و خراش حساس تر است.

منبع:تفاوت ها

  • ایرانژس ایران ژس
  • ۰
  • ۰

مهم ترین نکاتی که در خرید حلقه ازدواج و رینگ نامزدی باید بدانیم!

یکی از کهن ترین رسوم مشترک زوج ها در بین جوامع استفاده از حلقه ازدواج می باشد که علاوه بر مشخص کردن تعهد و وضعیت تاهل، نشانه و نمادیست مبنی بر همراه هم بودن و به یاد هم بودن در هر زمان و هر مکان. تقریبا در همه فرهنگ های مدرن، زوج های جوان، پیش از ازدواج، یا پس از مراسم نامزدی و یا بعد از ازدواج از حلقه ازدواج به عنوان نماد مشترک عشق استفاده می کنند. خرید حلقه ازدواج
خرید حلقه ازدواج
 
در اینجا بر آنیم که به مهم ترین نکاتی بپردازیم که هنگام تهیه حلقه ازدواج باید بدانیم: 

1-حلقه ازدواج از چه جنسی بخریم؟ طلا، نقره یا پلاتین

هرگز نباید فراموش کنیم که آنچه به یک حلقه ازدواج معنا می بخشد، ارزش معنوی و مفهومی آن است و نه صرفا جنس آلیاژ به کار رفته در آن. اما به طور معمول تقریبا در همه جوامع از طلا به عنوان عنصر سازنده حلقه ادواج استفاده می شود. شاید علت این موضوع این است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند نماد تعهد و عشق ارزشمند آن ها، خود یک چیز ارزشمند باشد. به علاوه، طلا از سایر عناصر مانند نقره و پلاتین براق تر و خوش آب و رنگ تر بوده و بر خلاف آن ها، هرگز دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشده و به بیان دیگر طلا عنصری جاودانه است. طلای مورد استفاده در انگشتر نامزدی و حلقه ازدواج نیز خود دارای رنگ های متفاوت بوده که در این بین معمولا رنگ طلای زرد براق، طلای سفید و طلای رز گلد (رنگ طلایی متمایل به مسی) رایج تر است. 
خرید حلقه ازدواج

نمونه حلقه ازدواج رنگ طلای سفید 


حلقه ازدواج اسم

نمونه حلقه ازدواج طلای رنگ رز گلد


2-حلقه ازدواج ساده یا کار شده با نگین؟

یکی از عمده ترین سوالاتی که در خرید حلقه ازدواج پیش می آید این است که حلقه ساده بخریم یا حلقه کار شده با جواهر و به اصطلاح انگشتر ازدواج. پاسخ به این سوال تا حدی به سلیقه شخصی شما و همچنین رسوم منطقه ای باز می گردد اما در این باره نکاتی وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. اول این که فارغ از قیمت مناسب تر، حلقه ازدواج ساده رایج ترین نوع حلقه در کل دنیا بوده و دارای طرفداران بی شماری می باشد. به طوری که حلقه ازدواج ساده، همواره انتخاب ثروتمند ترین و سرشناس ترین افراد جهان از هنرمندان گرفته تا ورزشکاران تا سیاست مداران می باشد. همچنین این نوع حلقه، بر خلاف مدل های دارای نگین که در سال های پیشین مدتی در کشور ما نیز مرسوم شده بود، هرگز تابع مد نبوده و مدل آن هرگز کهنه و منسوخ نمی گردد.
 
نکته بعدی مربوط به قیمت حلقه ها است. حلقه ساده با توجه به این که به طور صد درصد از طلا ساخته می شود و دارای سنگ تزیینی و ... نمی باشد، لذا اگر روزی قصد فروش آن را داشته باشید، قادر به فروش آن به نرخ روز طلا هستید، برخلاف مدل های نگینی که در هنگام خرید، کل آن به قیمت طلا و جواهر محاسبه شده و اگه روزی قصد فروش آن را داشته باشید، طلافروشان سنگ ها و نگین ها را جدا کرده و از وزن کل کم می کنند. البته انگشتر های ازدواج جواهر کاری شده نیز بسته به نوع و ترتیب جواهر به کار رفته می توانند بسیار زیبا و چشم نواز باشند که البته این زیبایی، رابطه مستقیمی با قیمت این نوع جواهر دارد. 

عکس حلقه ازدواج

نمونه انگشتر ازدواج جواهر کاری شده 


عکس حلقه ازدواج

 نمونه حلقه ازدواج براق زرد ساده


3-وزن و قیمت یک حلقه ازدواج مناسب چقدر است؟

وزن یک حلقه ازدواج طلای استاندارد به طور میانگین حدود 5 تا 6 گرم است که بسته به سایز انگشت ممکن است کمی بالاتر و یا پایین تر بشود. قیمت چنین حلقه ای متناسب با قیمت روز طلا بوده و به صورت زیر محاسبه می شود.
نحوه محاسبه قیمت حلقه در بازار = 
هزینه طلای خام + اجرت ساخت + سود فروشنده + مالیات
اما خبر خوب این است که خوشبختانه با توجه به پیشرفت تکنولوژی امکان ساخت حلقه با وزن های پایین تر نیز فراهم شده است. این حلقه ها از نوع تو خالی هستند که از لحاظ ظاهر و نما و استقامت مشابه حلقه های تو پر می باشند ولی با وزن و قیمتی حدود یک سوم آنها !!!
یکی از اولین شرکت های ارائه دهنده این نوع حلقه ازدواج در ایران، شرکت طلای ایران ژس می باشد که علاوه بر حلقه های تو پر، این نوع حلقه های توخالی، سبُک و ارزان را با کیفیت سفارشی، به مشتریان عرضه می کند. زوج های جوان می توانند حلقه ازدواج خود را علاوه بر فروشگاه های معتبر طلا، ازوبسایت رسمی گروه طلای ایران ژس و به صورت بدون واسطه تهیه کنند که در این صورت از پرداخت سود فروشنده و مالیات فروش نیز معاف می شوند. 
مدل انگشتر اسم طلا

نمونه حلقه طلا با حک اثر انگشت 


حلقه ازدواج اسم

نمونه حلقه ازدواج با حک اسم درون حلقه


مدل انگشتر اسم طلا

نمونه حلقه ازدواج با حک اسم 


4-حلقه ساده یا ایده های نو تر؟

علاوه بر حلقه به صورت کاملا ساده، یکی از پر طرفدار ترین حالت ها حک اسم یا تاریخ خاص و یا اثر انگشت در پشت یا روی حلقه ها می باشد که یک حلقه ازدواج ساده را تبدیل به یک یادگاری ابدی که منحصر به شخص شماست می کند. 
به علاوه، برای نشان نامزدی و همچنین برای کسانی که می خواهند نشانی جز حلقه ازدواج ساده و یا طرح های نگین دار قدیمی داشته باشند، حلقه و انگشتر های آویز دار، رینگ اسم، انگشتر دو اسم و انگشتر های فانتزی لیزر، از دیگر گزینه های مناسب می باشد.

انگشتر طلا آویزدار

نمونه انگشتر طلا آویز دار با طرح عشق


حلقه ازدواج

نمونه انگشتر نشان نامزدی فانتزی

منبع: http://namnak.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AD%D9%84%D9%82%D9%87-%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC.p70202

حلقه ازدواج
  • ایرانژس ایران ژس
  • ۰
  • ۰

فروش اینترنتی طلا و جواهر یکی از روش هایی است که در دنیای فروش می تواند بسیار راهگشا باشد.

در گذشته های نه چندان دور، افراد برای خرید طلا و جواهر به بازار می رفتند. این کار علاوه بر زمان زیادی که می گرفت منجر به این شد که افراد از گشت و گذار برای یافتن طلا و جواهر مورد نظرشان خسته شوند. به مرور شیوه های فروش به روزتر شد و فروشندگان طلا و جواهر با رویکرد جدید به سمت فروش اینترنتی طلا و جواهر حرکت کردند. در فروش اینترنتی طلا و جواهر تا حدود قابل توجه ایی فرایند خرید و فروش هم برای فروشنده و هم برای خریدار ساده تر شده است.

فروش اینترنتی طلا و جواهر برای خریداران و فروشندگان مزیت های مختلفی دارد از جمله اینکه:

  • با فروش اینترنتی طلا و جواهر افراد در زمان خود صرفه جویی می کنند و این یکی از مهمترین مزیت های این شیوه قلمداد می شود زیرا، افراد مجبور نیستند زمان زیادی را در ترافیک های شهری سپری کنند.
  • فروش اینترنتی طلا و جواهر باعث می شود افراد در فضای دلخواه خود مانند خانه بنشینند و به گشت و گذار در صفحه های مجازی بپردازند و خرید دلخواه خود را انجام دهند بدین ترتیب آن ها دیگر مجبور نیستند مسافت های طولانی را در شهر بپیمایند و خسته شوند بلکه با حوصله و بدون خستگی به راحتی خرید می کنند.
  • فروش اینترنتی طلا و جواهر سبب می شود که فروشندگان بتوانند در تمام ساعت های شبانه روز فروش داشته باشند و به بیان دیگر در این حالت گویا فروشگاه ۲۴ ساعته باز است.
  • فروشندگان در این شیوه حتی هنگامی که در سفر هستند و یا نمی توانند در فروشگاه حضور داشته باشند، می توانند فروش داشته باشند و چرخه ی خرید و فروش هیچگاه متوقف نمی شود. بنابر این از زمان های به اصطلاح مرده نیز بهترین بهره برداری صورت می گیرد.

فروش اینترنتی طلا و جواهر شیوه ایی نو در فروشاین کالای گرانبها است که می تواند هم برای خریدار و هم برای فروشنده سود داشته باشد.

تهیه و تدوین: واحد تامین محتوا

  • ایرانژس ایران ژس
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • ایرانژس ایران ژس
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • ایرانژس ایران ژس