مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر

خرید/فروش طلا

مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر
چهارشنبه 12 تیر 1398 ساعت 10:46

فروش اینترنتی طلا و جواهر یکی از روش هایی است که در دنیای فروش می تواند بسیار راهگشا باشد.

در گذشته های نه چندان دور، افراد برای خرید طلا و جواهر به بازار می رفتند. این کار علاوه بر زمان زیادی که می گرفت منجر به این شد که افراد از گشت و گذار برای یافتن طلا و جواهر مورد نظرشان خسته شوند. به مرور شیوه های فروش به روزتر شد و فروشندگان طلا و جواهر با رویکرد جدید به سمت فروش اینترنتی طلا و جواهر حرکت کردند. در فروش اینترنتی طلا و جواهر تا حدود قابل توجه ایی فرایند خرید و فروش هم برای فروشنده و هم برای خریدار ساده تر شده است.

فروش اینترنتی طلا و جواهر برای خریداران و فروشندگان مزیت های مختلفی دارد از جمله اینکه:

با فروش اینترنتی طلا و جواهر افراد در زمان خود صرفه جویی می کنند و این یکی از مهمترین مزیت های این شیوه قلمداد می شود زیرا، افراد مجبور نیستند زمان زیادی را در ترافیک های شهری سپری کنند.
فروش اینترنتی طلا و جواهر باعث می شود افراد در فضای دلخواه خود مانند خانه بنشینند و به گشت و گذار در صفحه های مجازی بپردازند و خرید دلخواه خود را انجام دهند بدین ترتیب آن ها دیگر مجبور نیستند مسافت های طولانی را در شهر بپیمایند و خسته شوند بلکه با حوصله و بدون خستگی به راحتی خرید می کنند.
فروش اینترنتی طلا و جواهر سبب می شود که فروشندگان بتوانند در تمام ساعت های شبانه روز فروش داشته باشند و به بیان دیگر در این حالت گویا فروشگاه ۲۴ ساعته باز است.
فروشندگان در این شیوه حتی هنگامی که در سفر هستند و یا نمی توانند در فروشگاه حضور داشته باشند، می توانند فروش داشته باشند و چرخه ی خرید و فروش هیچگاه متوقف نمی شود. بنابر این از زمان های به اصطلاح مرده نیز بهترین بهره برداری صورت می گیرد.

فروش اینترنتی طلا و جواهر شیوه ایی نو در فروشاین کالای گرانبها است که می تواند هم برای خریدار و هم برای فروشنده سود داشته باشد.

تهیه و تدوین: واحد تامین محتوا

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ست کردن جواهرات با انواع لباس

شما وقتی می خواهید به یک مهمانی زنانه بروید آخرین بخشی که به آن فکر می کنید چیست؟ بله درست حدس زدید،انداختن زیورآلات .فرقی نمی کند یک سرویس سنگین یا ساده؛ ولی بیشتر خانم ها زیورآلاتی دارند که آن را با لباس مهمانی خود هماهنگ می کنند.ست کردن زیورآلات

ست کردن زیورآلات

برای اینکه جواهراتتان با لباس شما هماهنگی داشته باشند و جلوه خاصی به شما ببخشند، راهنمای ما را بخوانید.

برای داشتن ظاهر جذاب باید بلد باشیم چطور نکات ریز و جزئی را رعایت کنیم؛ چون همین نکات به ظاهر ساده هستند که می توانند استایل ما را از خوب به بد یا برعکس تغییر دهند.

ست کردن زیورآلات

ست کردن زیورآلات با لباس

زیورآلات در گروه همین جزئیات به ظاهر ساده قرار می گیرند که می توانند یک ست لباس زنانه معمولی را به لباسی متفاوت و خاص تبدیل کنند یا زیباترین لباس را زشت جلوه دهند.
 
در این نوشته با هم 10 قانون برای ست کردن زیورآلات با لباس زنانه را یاد می گیریم.
 
فیروزه با لباس های مهمانی در طیف رنگی آبی روشن تا تیره و سرمه ای و آبی نفتی هم بسیار جذاب است.اگر شما جین پوش هستید می توانید جین های آبی و سرمه ای تیره را با یک بلوز آبی روشن و یک جفت گوشواره فیروزه ست کنید.
 
1 . وقتی لباس تان رسمی است
انواع پیراهن های بلند زنانه، چه ساده باشند و چه روی آن ها کارهایی مثل سوزن دوزی یا سنگ دوزی انجام شده باشد، لباس رسمی به حساب می آیند.
برای انتخاب زیورآلات مناسب لباس رسمی می توانید سراغ گزینه های زرق و برق دار مثل انواع مدل دستبند طلا یا گردنبند هایی با سنگ های قیمتی بروید. اگر بودجه تان به خرید مدل های اصل نمی رسد، زیورآلات بدلی زیادی هستند که درست مثل مدل های اصلی می درخشند.
 
اما اگر صرفا به دنبال زیورآلات قیمتی هستید قطعا طلا بهترین گزینه است اما حتما در هنگام خرید توجه کنید تا طلای تقلبی به شما نفروشند.
در اینجا می توانید روش هایی برای تشخیص طلای اصلی از بدل را بخوانید تا در دام خرید کلاهبرداران نیفتید.
 
2 . وقتی لباستان رسمی نیست
فرض کنید قرار است به یک مهمانی تولد دوستانه بروید و با یک پیراهن زنانه کژوال یا نیمه رسمی در مهمانی شرکت کنید. در چنین شرایطی دست شما برای انتخاب زیورآلات به شدت باز است. فقط باید استفاده از زیورآلات پر زرق و برق را کنار بگذارید، چون سنخیتی با مهمانی تولد یا لباسی که پوشیده اید، نخواهد داشت.
 
ست کردن زیورآلات

ست کردن زیورآلات با لباس

 3. وقتی رنگ لباس خنثی است
رنگ هایی مثل سفید و سیاه به اصطلاح رنگ های خنثی هستند. خنثی بودن یک رنگ به این معنی است که می توان آن را با انواع و اقسام رنگ های دیگر ست کرد. وقتی لباسی به رنگ خنثی می پوشید، هر رنگ زیورآلاتی که دلتان خواست را در کنار آن به کار ببرید.
 
4. وقتی لباستان رنگی است
شاید اصطلاح «چرخ رنگ ها» را شنیده باشید. چرخ رنگ ها شامل سه رنگ اصلی یا اولیه (قرمز، آبی و زرد) و رنگ های ثانویه یا فرعی می شود.
رنگ های ثانویه شامل مواردی می شود که از ترکیب رنگ های اصلی به وجود می آیند؛ مثل نارنجی که نتیجه ترکیب زرد و قرمز است. رنگ های اولیه و ثانویه که در چرخ رنگ ها کنار هم قرار دارند به عنوان رنگ های مشابه یا مکمل شناخته می شوند و در کنار هم خیلی خوب به نظر می رسند؛ البته به شرطی که از نظر روشنی یا تیرگی در یک سطح قرار داشته باشند. از همین قانون برای انتخاب رنگ زیورآلات متناسب با رنگ لباس تان استفاده کنید.
 
5 . رنگ های متضاد انتخاب کنید
اگر جوان هستید یا دل ریسک کردن دارید، موقع خرید زیورآلات زیبا برای لباس تان سراغ رنگ هایی بروید که در چرخ رنگ ها رو به روی رنگ لباس تان قرار داشته باشند. این ترکیب ممکن است کمی خارج از قاعده به نظر برسد؛ اما ترکیب جالبی ایجاد می کند. فقط حواستان به ترکیب سبز و قرمز باشد، چون جذابیت چندانی ایجاد نمی کند و کمتر کسی سراغش می رود؛ با وجود این در نهایت این شما هستید که انتخاب می کنید.
 
6 . برای لباس شلوغ کدام مدل مناسب است؟
یکی از رایج ترین اشتباهات موقع انتخاب زیورآلات، انتخاب مدل های شلوغ برای لباس های شلوغ است. فرض کنید یک پیراهن زنانه زیبا پوشیده اید که گلدوزی شده یا چین دار است یا روی پارچه اش طرح گل، خال خال یا هر چیز دیگری دارد. چه نوع پارچه شلوغ باشد، چه روی آن کار شده باشد و چه طرح دار باشد، لباس تان شلوغ محسوب می شود و موقع انتخاب زیورآلات ترجیحا نباید سراغ مدل های شلوغ و پر زرق و برق بروید. استفاده از زیورآلات شلوغ و طرح دار در صورتی مجاز است که لباس زنانه ای که پوشیده اید ساده یا تک رنگ باشد.
 
7 . به کار بردن چند رنگ در یک استایل مجاز است؟
دنیای مد و لباس هر روز تجربه های تازه ای از سر می گذراند که بعضی هایشان باقی می مانند و بعضی های دیگر از جانب مشتری ها پس زده می شوند و به پستوی تاریخ می پیوندند. یکی از قوانینی که از ابتدای صنعت مد وجود داشته «قاعده سه رنگ» است؛ به این معنی که سعی کنید در استایلتان بیشتر از سه رنگ به کار نبرید؛ در غیر این صورت به قول معروف «شنبه، یکشنبه» می شوید. بنابراین اگر موقع انتخاب کیف و کفش زنانه و پیراهن سراغ دو رنگ رفته اید، برای ست کردن زیورآلات می توانید تنها سراغ یک رنگ دیگر بروید تا از قاعده سه رنگ تخطی نکرده باشید.
 
8 . نوع زیورآلاتتان را بشناسید
زیورآلات را می توان به روش های متفاوتی دسته بندی کرد اما یکی از بهترین دسته بندی ها شامل موارد زیر می شود که به شما در انتخاب بهتر با توجه به موقعیتی که قصد دارید در آن شرکت کنید، کمک می کند.
زیورآلات کلاسیک و با ارزش:این گروه شامل مدل های گردنبند، زنجیر و پلاک، البته از نوع خاص و متفاوتشان و همین طور انواع ست های مروارید، دستمال گردن های ابریشم و زیورآلاتی شامل سنگ های قیمتی یا نیمه قیمتی می شود که باید در مجالس رسمی یا نیمه رسمی به کار بروند.
زیورآلات روزمره:زیورآلات روزمره شامل همین چیزهایی می شوند که در طول روز سراغشان می رویم. اغلب زرق و برق زیادی ندارند، رنگی هستند و از نظر مالی لازم نیست برایشان هزینه زیادی شود. انواع عینک آفتابی ساده مثل مدل ویفرر، گردنبند چوکر یا طوق و النگوهای رنگی در این گروه قرار می گیرند.
 
9. به توصیه شنل گوش کنید
کوکو شنل، (Coco Chanel)، طراح فرانسوی، اعتقاد داشت هر زنی قبل از بیرون رفتن از خانه باید جلوی آینه بایستد و نگاهی به زیورآلاتی که از آن ها استفاده کرده بیندازد. بعد حداقل یکی از این زیورآلات را کم کند. شنل به خوبی می دانست شلوغ کردن ظاهر با استفاده از زیورآلات زیاد از شیک بودن استایل کم می کند. نگاه آخر به آینه کمک می کند با دقت بیشتری چیزهایی را که به ست لباستان نمی آید، از دایره انتخابتان خارج کنید.
 
10 . زیورآلات فقط شامل گردنبند و انگشتر نیست
شاید خیلی از ما ندانیم زیورآلات صرفا شامل گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر نمی شود؛ بلکه در دنیای مد و لباس مواردی مثل دستمال گردن، ساعت، عینک آفتابی، هدبند، انواع گل سر و خلاصه هر چیزی که جنبه زینتی داشته باشد در دسته اکسسوری یا زیورآلات قرار می گیرد. با دانستن این نکته دایره زیورآلاتی که می توانیم با لباس هایمان ست کنیم بزرگتر می شود و انتخاب ما هم به مراتب آسان تر خواهد شد.
 
 
 
منبع: نمناک
  • ایرانژس ایران ژس
  • ۰
  • ۰

جواهرات یکی از مهم ترین آیتم هایی است که عروس در شب عروسی خود استفاده می کند. این که چه جور جواهراتی توسط یک عروس در جشن استفاده شود، رابطه مستقیمی با فرهنگ و نوع ساختار و سنن خانوادگی و قومیتی او دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند تا با جواهراتی ساده و شیک شکوه لباس عروس و جلوه آرایش صورت خود را نمایان تر کنند و عده ای دیگر نیز جواهرات سنگین و شکیل را می پسندند تا ظاهری ملکه وار به آن ها بدهد. آیتم های جواهراتی که به طور معمول استفاده می شود عبارتند از دستبند، گردنبند، گوشواره، سینه ریز و یا در بعضی از کشور النگو و پابند. این ها چیزهایی است که به عنوان جواهرات در شب عروسی استفاده می شود. در تعیین جنس این جواهرات نیز فرهنگ و شرایط مالی فرد تا حد زیادی تاثیر گذار است، در کشورهای آسیای غربی و مسلمان نشین، طلا به علت اعتقادات مذهبی و خواصی که دارد رواج بیشتری داشته و علاقمندان بیشتری نیز دارد، لذا در این کشورها عروس خانم ها بیشتر از طلا استفاده می کنند. در سال های اخیر طلای سفید نیز به بازار آمده است که از آبکاری طلای معمولی تهیه می شود. در کشورهای غربی و اروپایی فلزات دیگری از جمله پلاتین و یا سنگ هایی مثل یاقوت و الماس طرفداران بیشتری دارند.

سرویس طلای عروس


مردم سراسر دنیا چگونه جواهراتی استفاده می کنند؟

در کل استفاده از جواهرات و طلاهای سنگین در آسیا رواج بیشتری دارد. دلایل این اتفاق می تواند فرهنگی باشد و یا به طور کلی سلیقه افراد در این قضیه دخیل باشد. در اروپا و کشورهای غربی ساده پسندی رواج بیشتری دارد و اگر در فیلم ها دیده باشید عروس ها جواهرات خیلی کمی دارند، تمام چیزی که آن ها در شب عروسی خود به عنوان جواهرات استفاده می کند از یک حلقه و یا نهایتا یک گردنبند ساده بیشتر نمی شود.

در کشورهایی مثل هند به دلیل علاقه وافر مردم به طلا و جواهرات، عروس ها عموما گردن بندها و دستبندهای بسیار بزرگی می پوشند که در نوع خود منحصر بفرد و عجیب هستند. نوع و سنگینی طلا در این منطقه به بضاعت مالی پدر عروس ارتباط دارد.

چین و آسیای شرقی نیز علیرغم پیشرفت های زیاد اقتصادی که در سال های اخیر داشته اند همچنان پایبند آداب و رسوم خود هستند و مردم جواهرات منحصر بفردی را در شب عروسی خود استفاده می کنند. در این کشورها گاهی تاج و یا گل سرهای عروس نیز از جنس طلا و جواهر است که این موضوع به شکوه عروسی می افزاید.

مشهورترین طراحان جواهرات عروسی در دنیا چه برندهایی هستند؟

طلا و جواهر نیز همانند سایر مقوله های زندگی انسان به روز و آپدیت می شوند و هرروزه مدل های جدید و بعضا عجیب و غریب و یا شیک از این وسایل به بازار عرضه می شود. شرکت های سازنده جواهرات عروسی با به کارگیری طراحان خوش ذوق و هنرمندانی که به کار تهیه و ساخت جواهر علاقه دارند بر این تلاشند تا سهم بیشتری را از آن خود کنند و قسمت بزرگ تری از بازار جواهرات دنیا را به خود اختصاص دهند، از این رو هر روز و یا به فواصل کوتاه مدل های جدیدی را ارائه می دهند تا در دنیای پر رقابت مد و فشن عقب نمانند.

جواهرات عروسی شامل چیست

در صنعت جواهرات مدرن طراحی ها بیشتر به سمت نمادسازی رفته است. تقارن موجود در طرح های قدیم تا حدود زیادی کمرنگ شده است و نظم نیز در این طرح ها شکل جدید و خاصی دارد. طرح های سال 2017 جواهرات نیز از همین قواعد پیروی می کنند. المان دیگری که در طرح های جدید به وفور یافت می شود سنگ های قیمتی و رنگی است که که در اندازه های کوچک و بزرگ و برش های زاویه دار و گرد در جواهرات به کار برده می شود. گاهی حتی از چندین سنگ متفاوت با رنگ های مختلف که الزاما دارای هارمونی نیز نیستند در ساخت گردنبند، گوشواره و یا سایر جواهرات استفاده می شود که این نیز در نوع خود بدیع و بی نظیر است.

برندهای نظیر سوآروفسکی، شنل، دیور و کارتیر از جمله معروف ترین برندهای ساخت جواهرات در سراسر دنیا هستند که مشتریان زیادی از جمله سلبریتی های مشهور هالیوود و اعضای خاندان سلطنتی را در فهرست خود دارند و برای جذب بیشتر مشتریان به رقابت تنگاتنگ با یکدیگر می پردازند.

منبع: وبسایت خدمات مجلس


  • ایرانژس ایران ژس
  • ۰
  • ۰

راهنمای خرید سرویس طلای عروس با قیمت مناسب + و عکس جدید

 [تعداد: 4557    میانگین: 2.2/5]

راهنمای خرید سرویس طلا برای عروس+ عکس جدید

سرویس طلای عروس

سرویس طلای عروس بدون نگین با قیمت

سرویس طلا ارزان

سرویس طلا ایتالیایی

سرویس طلا زرد عروس

سرویس طلا عروس جدید

سرویس طلا ظریف

سرویس عروس

جواهرات عروس

مدل جواهرات عروس

ست جواهرات عروس

سرویس طلای عروس بدون نگین

عکس سرویس جواهرات عروس

سرویس طلای عروس با قیمت مناسب ۲۰۱۸

سرویس جواهر عروس

سرویس جواهر عروسی

طلای سفید عروسی

عکس از مدل سرویس طلا عروس جدید

سرویس طلا ، ست طلا و جواهرات شیک

طلای عروسی

ست جواهرات

سرویس طلا سفید

سرویس طلا زرد عروس

جواهر عروس

مدل جواهر عروس

مدل سرویس طلا و جواهر عروس

قیمت ست جواهر عروس

جواهرات شیک و زیبا ۲۰۱۷

سرویس طلا جواهر عروس در تهران

شیک ترین مدل سرویس طلا و جواهر عروس

طلا برای عروس

تزیین طلا برای عروس

تزیین طلای عروس

سرویس طلای سوئیسی

عکس سرویس طلا ایتالیایی

سرویس طلا عربی

سرویس عروس سوئیسی

مدل جواهرات و سرویس طلای عروس سوئیسی

سرویس طلا سوئیس گلد

سرویس طلای روسی

سرویس طلای دخترانه شیک

سرویس طلا ایتالیایی با قیمت

سرویس طلای دخترانه شیک

سرویس طلا ساده

سرویس حلقه عروس

عکس سرویس گردنبند طلا

سرویس گردنبند طلا

گردنبند طلا

گردنبند زنانه و زنجیر طلا زنانه

سرویس شیک طلا

سرویس لاکچری طلا

سرویس لوکس طلا

نیم ست طلا لوکس

ست مروارید عروس

سرویس طلا سفید

سرویس طلا زرد و سفید

سرویس طلا گران قیمت

نیم ست مروارید اصل

سرویس طلا گرون

سرویس مروارید اصل با الماس

سرویس مروارید اصل با طلا

گوشواره عروس

سرویس طلا بدون نگین

سرویس طلا سفید با قیمت ۲۰۱۸

سرویس جواهر سبک

سرویس جواهر سلطنتی

سرویس جواهر سنگ

سرویس جواهرات سفید

سرویس جواهر طلا سفید با نگین

سرویس جواهر طلا سفید با نگین یاقوت سبز و الماس تراش برلیان

سرویس جواهرات لوکس

جواهرات لوکس

جواهرات لوکس زنانه

جدیدترین مدل های جواهرات برای سرویس عروس

جدیدترین مدل های جواهرات عروس

طلا و جواهر عروس

گردنبند عروسی ۲۰۱۸

سرویس طلا بدون نگین

سرویس جواهر آبی

سرویس جواهر طلا و قرمز

سرویس طلا و جواهرات زیبا

سرویس طلا و جواهرات ساده

سرویس مروارید ساده

سرویس الماس ساده

گوشواره عروس

گوشواره عروس شیک

دستبند عروسی

نیم ست عروس ۲۰۱۸

ست عروس و داماد

ست جواهرات مراسم عقد

گردنبند قلبی شکل

ست جواهرات مراسم نامزدی

مدل گردنبند عروس

قیمت سرویس طلا عروس ارزان

زیور آلات عروسی

خرید طلا و زیورآلات عروسی

زیباترین و شیک ترین مدلهای سرویس طلا

عکس سرویس طلای عروسیتون

شیک ترین نیم ست های طلا و جواهر

ست طلای عروس سبز

ست طلای عروس آبی

ست طلای عروس سبز و زرد

معمولا بین خرید های عقد و عروسی، سرویس طلا جزو محبوب ترین خریدهاست. خریدی که در عین شیرینی و جذابیت، برای عروس و داماد دغدغه ی زیادی به همراه می آورد. دغدغه ی انتخاب مدل دلخواه برای عروس خانم و قیمت بالای سرویس طلا برای آقای داماد، یک دل مشغولی مهم و اساسی به نظر می رسد.

 

این روزها، سرویس های طلا آنقدر تنوع در طراحی و رنگ دارند واقعا انتخاب برای هر بیننده ای دشوار شده است . جنس طلا در سرویس ها به دو صورت زرد و سفید دسته بندی می شود.در کشور ما، در چند سال اخیر، طلای سفید با اقبال بیشتری از جانب مشتریان برخوردار بوده است. طلا در اصل و به حالت خام زرد رنگ است و بعدها در اثر فعل و انفعالات خاصی تغییر رنگ داده و به رنگ سفید در می آید.

 

در زمان های قدیم باور عمومی بر این بود که طلای سفید کم ارزش تر از طلای زرد رنگ است. شاید بتوان در توجیه این باور عمومی گفت که چون طلا از دیرباز به رنگ زرد در بازار موجود بود، مردم به این باور رسیده بودند که طلای سفید جنس اصل نیست. ولی بعدها با گسترش خرید و فروش و ایجاد تنوع در طراحی، طلای سفید توانست جایگاه خوبی برای خود پیدا کند و با اقبال بی نظیر خریداران مواجه گشت.

 

 

هر طلایی برای خود عیاری دارد

طلا نیز مانند سایر فلزات، دارای عیار است. عیار مقیاسی است که برای نشان دادن خالص بودن فلزی مثل طلا به کار می رود. طلای مرغوب و خالص را با عیار 24 می شناسیم طلایی که 95/99 درصد خالصی دارد. طلای 18 عیار هم دارای 75 درصد خالصی است. در زمان های قدیم انواع مختلفی از طلای نامرغوب هم وجود داشت که عیار پایینی داشت. مثلا طلایی با عیار 6 که میزان طلای به کار رفته در آن بسیار کم بود.

 

 

 

اغلب طلایی که در جواهرات به کار می رود، طلای خالص نیست. مقدار طلای موجود در یک گردنبند یا حلقه بر اساس مقیاس عیار سنجیده می شود. طلای خالص ۲۴ عیار است. شمش های طلایی که در خزانه کشورها نگهداری می شوند ۹۹.۹۵ درصد خالص یا ۲۴ عیار محسوب می شوند. هنگامی که در روند جواهرسازی فلزات دیگر به طلا افزوده می شود، میزان خلوص طلا و در نتیجه عیار آن افت می کند. برای مثال طلای ۱۲ عیار از لحاظ وزنی دارای پنجاه درصد طلا و پنجاه درصد آلیاژ است.

 

 

 

طلای ایرانی یا خارجی

امرزوه در بازار طلا فروشان در شهرهای مختلف در کنار طلای ایرانی، طلای خارجی از کشورهای مختلف و مارک های مختلف نیز به چشم می خورد. طلای ساخت کشور ایتالیا، تایلند، هند و ترکیه و سوئیس از جمله پرطرفدارترین سرویس های طلا در بازار محسوب می شوند. البته از آنجایی که مجلس شورای اسلامی از سال 90 واردات طلا را ممنوع اعلام کرده است، تصور می شد که با روند رو به کاهش واردات طلای خارجی رو به رو شویم که متاسفانه چنین نشد. دلیل مجلس برای ممنوع کردن واردات طلا، عیار غیر استاندارد بسیاری از طلاهای خارجی بود. چیزی که باعث می شد طلای خام از کشور خارج شده و با فراوری های مختلف دوباره با قیمت بالاتری به کشور وارد شود. این کار تنها باعث خروج ارز از کشور می شد.

 

اما بسیاری از فروشندگان به دلیل رغبت مشتریان خود، همچنان به فروش طلای خارجی ادامه می دهند. دلیل رغبت مردم به طلای خارجی هم بیشتر در تنوع مدل و طراحی های زیبای آن ها است. متاسفانه با ظواهری فریبنده طلایی با عیار پایین و کیفیتی به مراتب پایین تر از طلای ایرانی به راحتی در بازارهای طلا خودنمایی می کند. همچنین به دلیل بالا بودن دستمزد ساخت در طلای خارجی، قیمت این نوع طلا به مراتب از طلای هم وزن ایرانی بالاتر است. پس به دلیل عیار نامرغوب و دستمزد بالا، خرید طلای خارجی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست.

 

 

سرویس طلای عروس

سرویس طلا عموما از یک گردنبند، یک جفت گوشواره و دستبند تشکیل می شود و در بعضی سرویس ها دارای انگشتر نیز می باشد. همان طور که پیش تر گفته شد، سرویس طلا دارای دو رنگ سفید و زرد می باشد. اما امروزه به دلیل تنوع طلبی خریداران و وجود رقبای خارجی، تنوع بسیاری در امر طلاسازی رخ داده است. طراحی طلا بر اساس مدل های روز، استفاده از سنگ های قیمتی در طلاسازی، ترکیب رنگ های مختلف از جمله کارهایی است که برای افزودن بر جلوه ی سرویس های طلا انجام می شود.

 

 

 

نکاتی که هنگام خرید طلا و جواهر باید بدانید:

1- اگر پوست تان گندمگون است (رنگی مابین سفید و برنزه) استفاده از طلای زرد و ترکیب آن با طلای قرمز برای جلوه ی پوست تان مناسب تر است.

 

2- اگر پوست تان سفید یخی است، به جای طلای زرد از طلای سفید استفاده کنید، درخشندگی طلای سفید، زیبایی و جلوه ی پوست تان را بیشتر می کند.

 

3- موقع انتخاب دستبند، دقت کنید که دستبندتان تنگ نباشد و ضمنا آنقدر بزرگ هم نباشد که با کاهش وزن تان توی دست لق بزند و یا از دست بیوفتد. اگر دست تان نسبتا چاق است، دستبندی انتخاب کنید که کیپ دست تان نباشد، دست بندهای کیپ دست تان را چاق تر از آن چیزی که هست نشان می دهند. در انتخاب دستبند باید راحتی دست تان را در نظر بگیرید. اگر دستبندتان باعث درد یا حس گرفتگی در مچ دست تان می شود همیشه حس ناخوشایندی خواهید داشت و از خریدتان ابراز نارضایتی خواهید کرد.

 

4- هنگام خرید به قفل گردنبند، دستبند، گوشواره دقت کنید. محکم بودن قفل را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. چون ممکن است در اثر یک بی احتیاطی طلای ارزشمند خود را از دست بدهید.

 

5- اگر جزو خانواده هایی هستید که رغبت چندانی به تعویض زود به زود طلا ندارید، باید وسواس بیشتری برای خرید طلا به خرج بدهید. سعی کنید از مدل هایی که در طی چند سال به بازار می آیند و پس از مدتی تغییر می کنند، خریداری نکنید تا بعد از تغییر مد، مجبور به تعویض یا استفاده ی توام با اکره از آنها نشوید. پیروی از مد متناسب کسانی است که به راحتی امکان تعویض یا تجدید سرویس خود را دارند.

 

6- سرویس های سنگین و شلوغ برای هر فردی با هر نوع ظاهری مناسب نیست. نسبت به گردی یا درازی صورت، کوتاهی یا بلندی گردن و عواملی از این دست ممکن است نوع سرویس خریداری شده متفاوت باشد. پس در هنگام خرید این موارد را مد نظر داشته باشید.

 

7- در صورتی که تصمیم دارید از سرویسی خریداری کنید که در آن از سنگ های قیمتی استفاده شده است، دقت کنید چرا که سنگ های رنگی مانند زمرد، یاقوت و … به دلیل ترکیب رنگی خاصشان، ممکن است با هر نوع لباسی هماهنگی نداشته باشند. بهتر است سرویس اصلی شما طراحی داشته باشند که برای هر نوع پوششی متناسب باشد.

 

 

یک خرید خوب

به دلیل اینکه زوج جوان هر دو بی تجربه هستند و به چم و خم خرید طلا آشنایی کاملی ندارند، بهتر است برای اینکه یک انتخاب هوشمندانه داشته باشند، از همراهی یک انسان مطلع بهره ببرند. فردی که طلای اصل را بشناسد و بتواند طلا ی نامرغوب با عیار پایین را تشخیص دهد. همچنین درباره ی اصالت سنگ های قیمتی و جواهر دلخواه شما نظر کارشناسی ارائه دهد. اگر به هر دلیلی به فرد آشنای متخصص دسترسی ندارید، بهتر است فروشگاه های معتبر مورد تایید اتحادیه طلا و جواهر را شناسایی کرده و خرید خود را از این فروشگاه ها انجام دهید.

 

معمولا تمام خانواده های ایرانی یک طلافروش آشنا و مورد اعتماد سراغ دارند که می توانند با اطمینان سرویس عروسی را از او خریداری کنند.

 

در صورتی که پس از خرید سرویس خود متوجه غش در معامله شدید و پی ببردید که طلای شما عیار پایینی دارد یا سنگ های به کار رفته در آن اصالت ندارد؛ می توانید با همراه داشتن فاکتور خرید و خود جنس به اتحادیه مراجعه کنید. در آنجا بعد از بررسی کارشناسی و تایید خلاف، با طلافروش خاطی برخورد شده و قطعا دریافت مبلغ نقدی خریدار امکان پذیر است. همچنین گاهی این اشتباه از سوی شرکت سازنده ی طلا رخ می دهد که در این صورت هم ابتدا مشتری از طلا فروش و سپس طلا فروش از شرکت سازنده به دلیل عیار پایین طلا شکایت میکند.

 

 

 

طرح های جدید جواهرات

از طرح های جدید طلا و جواهر می توان به این موارد اشاره کرد:

 

طرح های شوپارت، که در آنها چندین جواهر در یک محفظه ی شیشه ای به صورت معلق قرار می گیرند. کارهای مرصع کاری پنهان، که یک نگین بزرگ از به هم پیوستن چندین نگین کوچک تر تشکیل می شود. به نحوی که از دور فقط یک تکه نگین به نظر می رسد. توری های بسیار نازک و ظریف، که برگرفته از طرح های ایتالیایی و سوییسی است.

 

 

نکاتی برای مراقبت از جواهرات

هنگام حمام گرفتن و یا شستشوی دست ها، جواهر آلات خود را در بیاورید چون صابون باعث ایجاد لایه ی نازک روی جواهرات می گردد.

 

با جواهرآلات آشپزی نکنید. زیرا گرمای شدید و روغن موجب صدمه زدن به نگین جواهرآلات می شود.

 

همواره پس از عطر زدن و آرایش جواهرآلات خود را به تن کنید.

 

فلزات قیمتی را تنها با یک پارچه ویژه پرداخت و یا پارچه نمدی پاک کنید زیرا حوله و یا پارچه معمولی به خاطر آنکه گرد و غبار را در خود نگه می دارند باعث خراش برداشتن جواهر شما می شوند.

 

جواهر آلات را به منظور جلوگیری از خراشیده شدن به طور مجزا نگهداری کنید.

 

نگهداری نقره در یک کیسه ی در بسته کدر شدن آن را به تعویق می اندازد اما هیچ گاه مروارید را درون کیسه ی پلاستیکی قرار ندهید.

 

بهترین روش تمیز کردن جواهرآلات استفاده از آب و صابون اندک به همراه یک مسواک نرم می باشد.

 

 

 

شستشوی طلا و جواهر

جواهر پس از استفاده ی طولانی مدت، در اثر مجاورت با بدن، کثیف می شود و رنگ و جلای اولیه ی خود را از دست می دهد. اگر به دنبال راهکاری برای تمیز کردن آن هستید این نکات را با دقت مطالعه کنید:

 

 

 

تمیز کردن طلا و جواهر:

الف) با مخلوط کردن جوش شیرین و مایع ظرفشویی خمیری تهیه کنید. طلا یا جواهر خود را به خمیر آغشته کرده و بعد از چند دقیقه با آب بشویید.

 

ب) طلاها را در محلولی از آب و مایع ظرفشویی، یا پودر لباسشویی و کمی وایتکس قرار دهید. محلول را به همراه طلای داخل آن روی اجاق گاز به جوش بیاورید. به این ترتیب، جرمی که در لا به لای طلا وجود دارد به راحتی خارج می شود. توجه داشته باشید که این روش برای شستشوی جواهر مناسب نیست. پس از خارج کردن طلاها، آنها را بررسی و با یک مسواک کوچک تمیز کنید. سپس با آب بشویید و روی حوله ای قرار دهید. برای خشک کردن سریع هم می توانید از سشوار کمک بگیرید. خواهید دید که طلاهای شما مثل روز اول درخشنده خواهند شد.

 

 

تمیز کردن جواهرات بدل:

برای تمیز کردن جواهرات به اصطلاح اتمی از جوش شیرین استفاده کنید. به این صورت که مقداری جوش شیرین روی سطح نمناک برس مسواک بریزید و آن را به آرامی روی این جواهرات بمالید تا براق شوند.

 

 

نگهداری از طلا و جواهر:

برای نگهداری صحیح از طلا و جواهر آنها را در جعبه های خود قرار دهید. همچنین می توانید دفترچه ای پارچه ای درست کنید و طلا ها را با سنجاق قفلی در آن وصل کنید؛ به گونه ای که سطح آنها به هم ساییده نشود، زیرا در اثر سایش از وزن آنها کاسته می شود. دفترچه را در مکانی امن قرار دهید.

 

 

براق کردن طلا و جواهر:

برای براق کردن طلا و جواهر دو روش پیشنهاد می شود:

 

الف) مقداری خاک اره نرم یا خاکستر چوب تهیه کنید و زیورآلات را درون آن فرو ببرید. سپس به وسیله ی خاک اره یا خاکستر چوب سطح آنها را مالش دهید. پس از پاک کردن طلا و جواهر از خرده های چوب یا خاکستر، شفافیت و برق چشمگیری را مشاهده خواهید کرد.

 

ب) با مالش دادن قطعه ای چرم یا پارچه ی نخی بر سطح طلا، برق و جلای خاصی به وجود می آید.

 

 

 

بازکردن گره زنجیر:

اگر زنجیر گردنبندتان گره خورد، آن را روی سطحی صاف و صیقلی بگذارید و مقداری روغن بچه در محل گره بریزید. سپس با یک سوزن کلفت به آرامی گره را باز کنید.

 

 

نکاتی برای استفاده از جواهرات در مهمانی :

در مهمانی های رسمی اگر تنها نگین انگشتر و یا نگین آویز گردنبندتان همرنگ لباس یا مکمل رنگ لباستان باشد، مناسب تر است.

 

گردنبند پهن، اصطلاحا اسپورت است و استفاده از آن در محافل رسمی چندان مرسوم نیست. بهتر است که از این گردنبندها در مهمانی های صمیمی و محافل دوستانه استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که اگر گردنبندتان پهن باشد و نگین های رنگی داشته باشد چهره تان عبوس و گرفته به نظر می رسد.

 

وقتی از گردنبند پهن استفاده می کنید، بهتر است از گوشواره صرف نظر کنید. چون بخشی از فضایی را که برای جلوه ی گوشواره تان لازم است، توسط پهنی و درخشندگی گردنبدتان از بین می رود. ضمنا بهتر است که رنگ سنگ های به کار رفته در جواهرتان با رنگ پوست تان هماهنگ باشد.

 

اگر گوشواره با آویز بلند دارید، بهتر است از گردنبد صرف نظر کنید تا جلوه ی گوشواره تان بیشتر شود. اگر گردنی کشیده و بلند دارید و موهایتان کوتاه است یا اگر موهای بلندی دارید که همیشه جمع می کنید، بهتر است از گوشواره های بلند و پهن استفاده کنید. اگر گوش های کوچکی دارید ترجیحا از گوشواره های چسبان استفاده کنید.

 

 

گالری عکس سرویس طلای عروس

 

جمع بندی:

 

خرید سرویس طلا از دو جهت سخت و استرس زاست. برای خانم ها به دلیل تنوع فراوان، برای آقایان به دلیل قیمت بالای آن.

طلا به عنوان گران بهاترین فلز موجود، برای خود عیاری دارد، که میزان اصالت آن را تعیین می کند، هرچه عیار آن پایین تر باشد، مرغوبیت اش کم تر است.

 

نکاتی که در خرید سرویس طلا باید مد نظرتان باشد این است که:

به رنگ پوست تان و هماهنگی آن با رنگ طلا و نگین های کار شده در آن، دقت کنید.

درباره ی اصالت نگین ها مطمئن شوید.

ترجیحا طلای خارجی خریداری نکنید، هر چند تنوع فراوان و طراحی های چشم نوازی دارد، اما اغلب دارای عیار پایینی بوده و دستمزدهای بالایی بر قیمت آن افزوده می شود.

به قفل گردنبند و دست بند حتما دقت کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

طلای خود را از مکان های مورد اعتماد و حتما با همراهی فرد خبره خریداری کنید.

مارک های معتبر و کارهای جدیدشان را از طریق سایت های اینترنتی و نمایندگی های معتبر بشناسید و قبل از خرید حسابی درباره ی آنها تحقیق کنید.

اگر بعد از انجام معامله متوجه شدید که فروشنده در معامله، سود نامتعارفی دریافت کرده یا وزن طلا را نادرست ارزیابی کرده یا هر تخلف دیگری، می توانید با در دست داشتن فاکتور و جنس خریداری شده به اتحادیه مراجعه کنید. توجه کنید که فاکتور دریافتی شما بدون مهر فروشنده فاقد اعتبار است.

منبع: سایت عروس

  • ایرانژس ایران ژس