مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر

خرید/فروش طلا

مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر
چهارشنبه 12 تیر 1398 ساعت 10:46

فروش اینترنتی طلا و جواهر یکی از روش هایی است که در دنیای فروش می تواند بسیار راهگشا باشد.

در گذشته های نه چندان دور، افراد برای خرید طلا و جواهر به بازار می رفتند. این کار علاوه بر زمان زیادی که می گرفت منجر به این شد که افراد از گشت و گذار برای یافتن طلا و جواهر مورد نظرشان خسته شوند. به مرور شیوه های فروش به روزتر شد و فروشندگان طلا و جواهر با رویکرد جدید به سمت فروش اینترنتی طلا و جواهر حرکت کردند. در فروش اینترنتی طلا و جواهر تا حدود قابل توجه ایی فرایند خرید و فروش هم برای فروشنده و هم برای خریدار ساده تر شده است.

فروش اینترنتی طلا و جواهر برای خریداران و فروشندگان مزیت های مختلفی دارد از جمله اینکه:

با فروش اینترنتی طلا و جواهر افراد در زمان خود صرفه جویی می کنند و این یکی از مهمترین مزیت های این شیوه قلمداد می شود زیرا، افراد مجبور نیستند زمان زیادی را در ترافیک های شهری سپری کنند.
فروش اینترنتی طلا و جواهر باعث می شود افراد در فضای دلخواه خود مانند خانه بنشینند و به گشت و گذار در صفحه های مجازی بپردازند و خرید دلخواه خود را انجام دهند بدین ترتیب آن ها دیگر مجبور نیستند مسافت های طولانی را در شهر بپیمایند و خسته شوند بلکه با حوصله و بدون خستگی به راحتی خرید می کنند.
فروش اینترنتی طلا و جواهر سبب می شود که فروشندگان بتوانند در تمام ساعت های شبانه روز فروش داشته باشند و به بیان دیگر در این حالت گویا فروشگاه ۲۴ ساعته باز است.
فروشندگان در این شیوه حتی هنگامی که در سفر هستند و یا نمی توانند در فروشگاه حضور داشته باشند، می توانند فروش داشته باشند و چرخه ی خرید و فروش هیچگاه متوقف نمی شود. بنابر این از زمان های به اصطلاح مرده نیز بهترین بهره برداری صورت می گیرد.

فروش اینترنتی طلا و جواهر شیوه ایی نو در فروشاین کالای گرانبها است که می تواند هم برای خریدار و هم برای فروشنده سود داشته باشد.

تهیه و تدوین: واحد تامین محتوا

  • ۰
  • ۰

راستش را بخواهید این روزها رفتن سراغ طلا دل شیر می‌خواهد این روزها دیگر نمی‌شود هر ماه بخشی از پس‌انداز را تبدیل به سکه‌های خوش‌رنگ کرد. نوسان قیمت آنقدر غیرقابل پیش‌بینی شده که خرید و فروش طلا بیشتر به یک ریسک بزرگ می‌ماند. با این همه هیچ اتفاقی باعث نمی‌شود این فلز زرد رنگ میدان رقابت را ترک کند و همچنان در دنیای زیورآلات حرف اول را می‌زند یا دست‌کم در ایران این‌طور است. حتی اگر انواع و اقسام بدلیجات خودشان را در دل خانم‌ها جا کنند باز هم هیچ‌چیز نمی‌تواند جای ماندگارترین فلز را بگیرد.

خانم‌های ایرانی اول و آخرش طلا را به هر زیور و زینت دیگری ترجیح می‌دهند؛ به‌خصوص که این روزها تنوع در رنگ و طرح انواع طلا غوغا می‌کند و هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند چیزی پیدا کند که باب میلش باشد. آنچه مسلم است اینکه از طلای 24عیار که در هر هزار گرم از آن 9/999 گرم طلای خالص وجود دارد نمی‌شود برای ساخت زیورآلات استفاده کرد چون خیلی نرم است و شکل‌پذیری چندانی ندارد. طلای مرسوم در طلافروشی‌های ایران که بیشتر مردم هم دنبال همان هستند طلای 18 عیار است؛ یعنی طلایی که در هر هزار گرم آن 750 گرم طلای خالص وجود دارد اما  یک سر خرید طلا سرمایه‌گذاری است. اگر می‌خواهید با یک تیر 2 نشان بزنید؛ یعنی هم زیور و زینت تازه‌ای دست و پا کنید و هم فکر پس‌انداز و افزایش سرمایه‌تان باشید، بهتر است بی‌گدار به آب نزنید. در این صفحات ما با کمک کارشناسان طلا و جواهرات راهنمایی‌تان می‌کنیم زمان خرید و فروش طلا به چه نکاتی توجه کنید.

 

زرد یا سفید؟
این روزها دیگر طلاهای زرد و زرق و برقی چندان طرفدار ندارند و کسانی که دنبال طلاهای زیبا و چشمگیر هستند، طرح‌های متفاوت و ظریف‌تر را ترجیح می‌دهند. به‌خصوص طلای سفید که حالا دیگر حسابی جای طلای زرد را گرفته و به ویترین هر طلافروشی که سر می‌زنید دیگر خبری از رنگ و لعاب زرد و درخشان طلاهای قدیمی نیست. اصلش این است که طلای زرد و سفید تفاوت چندانی از نظر قیمت ندارند ولی گاهی طلای سفید به‌دلیل فرآیند آبکاری که روی آن انجام می‌شود، گران‌تر از طلای زرد درمی‌آید.

 

طلا همان طلاست
از نظر نوع فلز و عیار آن تفاوتی بین طلای سفید و طلای زرد وجود ندارد؛ در واقع طلای سفید همان طلای معمولی است و نباید آن را با پلاتین که درکل فلز دیگری است اشتباه بگیریم. ماجرا از این قرار است که برای تبدیل طلای زرد به طلای سفید باید آبکاری انجام شود؛ یعنی طلا در محلول‌هایی از فلزات سفید رنگ غوطه‌ور شود. شیوه معمول این است که نقره و پلاتینیوم برای آبکاری طلا استفاده شود که البته هر کدام باید میزان مشخصی داشته باشد تا آن چیزی که باید و شاید از آب درآید. این روزها طلاهای مسی رنگ هم رایج شده است. این طلاها هم از آبکاری طلای معمولی به دست می‌آیند با این تفاوت که به جای پلاتینیوم همراه نقره از فلز مس استفاده می‌شود. اگر طلاهای قدیمی‌ای دارید که از آن‌ها خسته شده‌اید و دیگر با مدل‌های روز سازگاری ندارند می‌توانید سفیدشان کنید البته ماندگاری آن‌ها در مقایسه با طلاهای سفید دیگر کمتر است و زود رنگ‌شان از بین می‌رود  اما به هر حال این کار باعث ایجاد تنوع می‌شود.

سایت طلا بازر

 

سفیدی بخرید که سفید بماند
یادتان باشد مسئله مهم در مورد طلای سفید این است که رنگ و جلای ثابتی داشته باشد و بعد از مدتی استفاده، رنگ آن مات نشود زیرا در این صورت با طلای بلاتکلیفی روبه‌رو می‌شوید که دیگر نه زرد است و نه سفید. راز سفید ماندن طلای سفید این است که موقع آبکاری به قدر کافی از پلاتینیوم که فلز گران‌تری در مقایسه با نقره است، استفاده شده باشد. البته این چیزی نیست که موقع خرید طلا بتوانید تشخیص دهید و بهتر است از فروشنده در این مورد اطلاعات بگیرید. مثلا می‌توانید مثل یک خریدار حرفه‌ای از طلافروش بپرسید در سفیدکاری این طلا از پلاتینیوم استفاده شده یا بار سوزنی؟ ما و شما نمی‌دانیم بار سوزنی چیست ولی طلاساز خودش می‌داند و با این سؤال متوجه می‌شود با یک خریدار حرفه‌ای طرف است. پیشنهاد می‌کنیم درباره ماندگاری رنگ سفید هم بپرسید. مثلا سؤال کنید حداقل چه مدت برق و جلای جنسی که می‌خرید تغییر نمی‌کند. به‌طور طبیعی با توجه به میزان استفاده بعد از 6 ماه تا یک سال لازم است آبکاری و پولیش مجدد انجام شود البته در این نوع کالا هم بی‌تاثیر نیست؛ مثلا انگشتر که تماس بیشتری با آب و مواد مختلف دارد زودتر از دستبند یا گردنبند رنگش را از دست می‌دهد. توصیه بیشتر طلافروشان این است که موقع استفاده از مواد شویند طلا را درآورید تا ماندگاری رنگ آن بیشتر شود.

سایت طلای بازر

کلیدهای طلایی برای طلا

  •   این روزها دیگر آن حالت نوسانات ساعت‌به‌ساعت و حتی لحظه‌به‌لحظه تغییر قیمت طلا دیگر سپری شده و می‌شود به قیمت‌های روزانه اعتماد کرد. حالا دیگر با خیال راحت‌تری می‌توانید خرید کنید.
  •   راستش را بخواهید نه با تحلیل و نمودار و نه با گوی و مهره‌های جادویی نمی‌شود آینده طلا را پیش‌بینی کرد ولی کارشناسان طلا حدس می‌زنند که با آغاز تحویل سکه‌های بانکی و ورود این سکه‌ها به بازار، قیمت طلا افت خواهد کرد. البته نمی‌توان مطمئن بود که این افت قیمت برای مصرف‌کننده عادی هم خیلی محسوس باشد.
  •  خیلی‌ها فکر می‌کنند خرید جواهر ضرر دارد و موقع فروش کسر قیمت آن بیشتر از طلاست ولی فروشندگان عقیده دیگری دارند. آن‌ها می‌گویند، موقع فروش کالاهای ترکیبی طلا و جواهر، قیمت طلا و ارزش روز سنگ مجزا محاسبه می‌شود و بعد 10 تا 15 درصد کسر قیمت صورت می‌گیرد که این کسر قیمت درباره طلاهای خالص به 20 تا 25 درصد می‌رسد. البته مشروط به این‌که جواهر آن اصل باشد و نگین‌ها به‌اصطلاح اتمی و بی‌ارزش نباشد. به عبارت دیگر سنگ‌های قیمتی اصل مثل طلا با گذشت زمان رشد می‌کنند و ارزش آن‌ها کم نمی‌شود.
  •   طلاهای خارجی در مقایسه با طلاهای ساخت ایران، مزد ساخت بالاتری دارند و درنتیجه موقع فروش آن‌ها بیشتر ضرر می‌کنید. اگر هدف‌تان سرمایه‌گذاری است و قصد فروش دارید بهتر است سراغ طلاهای ساخت داخل بروید.
  •   در ایران خرید و فروش انگشتر و دستبند راحت‌تر از گوشواره و گردنبند است چون کاربرد بیشتری دارد و هرجایی می‌شود از آن‌ها استفاده کرد.
  •   طلای سفیدی که کیفیت مرغوب ندارد و در ساخت آن از پلاتینیوم استفاده نشده بعد از آب شدن مجدد حالت شکننده پیدا می‌کند ولی طلای سفید مرغوب می‌تواند چندبار آب شود و دوباره ساخته شود. پس اگر موقع خرید طلای سفید به کیفیت آن دقت کنید موقع فروش راحت‌تر خواهید بود.
  •   اگر از آن خانم‌هایی هستید که یک جعبه طلا و جواهرات دارند و همه را روی هم می‌ریزند بهتر است این کار را نکنید. سعی کنید هر قطعه طلا را در جعبه‌خودش نگه دارید تا روی هم خط نیندازند و به قول معروف از سکه نیفتند.
  •   سنگ ماه تولد متولدین اردیبهشت زمرد است که رنگ سبز با مایه‌هایی از زرد و آبی دارد. اگر از زیورآلات زمرد استفاده می‌کنید یادتان باشد، این سنگ در مقایسه با یاقوت یا الماس حساس‌تر است و شکنندگی بیشتری دارد، پس باید در نگهداری آن دقت کنید که ضربه نخورد.
  • منبع:شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز
  • ۹۸/۰۶/۱۶
  • ایرانژس ایران ژس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی