مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر

خرید/فروش طلا

مزایای فروش اینترنتی طلا و جواهر
چهارشنبه 12 تیر 1398 ساعت 10:46

فروش اینترنتی طلا و جواهر یکی از روش هایی است که در دنیای فروش می تواند بسیار راهگشا باشد.

در گذشته های نه چندان دور، افراد برای خرید طلا و جواهر به بازار می رفتند. این کار علاوه بر زمان زیادی که می گرفت منجر به این شد که افراد از گشت و گذار برای یافتن طلا و جواهر مورد نظرشان خسته شوند. به مرور شیوه های فروش به روزتر شد و فروشندگان طلا و جواهر با رویکرد جدید به سمت فروش اینترنتی طلا و جواهر حرکت کردند. در فروش اینترنتی طلا و جواهر تا حدود قابل توجه ایی فرایند خرید و فروش هم برای فروشنده و هم برای خریدار ساده تر شده است.

فروش اینترنتی طلا و جواهر برای خریداران و فروشندگان مزیت های مختلفی دارد از جمله اینکه:

با فروش اینترنتی طلا و جواهر افراد در زمان خود صرفه جویی می کنند و این یکی از مهمترین مزیت های این شیوه قلمداد می شود زیرا، افراد مجبور نیستند زمان زیادی را در ترافیک های شهری سپری کنند.
فروش اینترنتی طلا و جواهر باعث می شود افراد در فضای دلخواه خود مانند خانه بنشینند و به گشت و گذار در صفحه های مجازی بپردازند و خرید دلخواه خود را انجام دهند بدین ترتیب آن ها دیگر مجبور نیستند مسافت های طولانی را در شهر بپیمایند و خسته شوند بلکه با حوصله و بدون خستگی به راحتی خرید می کنند.
فروش اینترنتی طلا و جواهر سبب می شود که فروشندگان بتوانند در تمام ساعت های شبانه روز فروش داشته باشند و به بیان دیگر در این حالت گویا فروشگاه ۲۴ ساعته باز است.
فروشندگان در این شیوه حتی هنگامی که در سفر هستند و یا نمی توانند در فروشگاه حضور داشته باشند، می توانند فروش داشته باشند و چرخه ی خرید و فروش هیچگاه متوقف نمی شود. بنابر این از زمان های به اصطلاح مرده نیز بهترین بهره برداری صورت می گیرد.

فروش اینترنتی طلا و جواهر شیوه ایی نو در فروشاین کالای گرانبها است که می تواند هم برای خریدار و هم برای فروشنده سود داشته باشد.

تهیه و تدوین: واحد تامین محتوا

  • ۰
  • ۰




با سلام خدمت همه همراهان وبسایت طلای یگانه
در قسمت پیشین توضیح مختصری در خصوص عوامل موثر بر قیمت طلا عرض کردیم. در این قسمت به بررسی تاثیر ارزش دلار بر قیمت طلا خواهیم پرداخت. پس با ما تا آخر همراه باشید.

تا اواخر قرن نوزدهم از طلا به عنوان پول استفاده می شد، ولی با رواج پول کاغذی و اعتباری، استفاده از سکه طلا به عنوان پول رایج به تدریج کاهش یافت و نهایتاً در اوایل قرن بیستم از بین رفت. با این حال، طلا همواره به عنوان رقیبی برای پول های رایج و جایگزینی برای آنها در ایفای نقش ذخیره ارزش، موقعیت خود را حفظ کرده است. با توجه به اینکه قیمت گذاری طلا در بازارهای جهانی بر مینای ارز جهانی یعنی دلار صورت می پذیرد، تغییرات ارزش دلار مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا می باشد.

در حال حاضر با توجه به تاثیر گذاری قابل توجه اقتصاد امریکا بر اقتصاد جهانی، کاهش ارزش پول این کشور به معنی تضعیف اقتصاد جهانی است. در نتیجه ارزش طلا به عنوان وسیله حفظ ارزش برحسب تمام ارزها افزایش می یابد. همچنین، کاهش ارزش دلار باعث کاهش ارزش دارایی های دلاری می شود، لذا برای حفظ ارزش دارایی ها باید به دنبال جایگزینی مناسب مانند طلا بود. در این راستا، اخیراً اکثر بانک های مرکزی به منظور ممانعت از کاهش ارزش ذخایر خود، مبالغ قابل توجهی از ذخایر دلاری خود را به خرید طلا اختصاص داده اند.

vronsky072616-3

بیایید کمی نزدیک تر به موضوع تاثیر ارزش دلار بر قیمت طلا بنگریم. بررسی های نمودارهای طلا و دلار در طی ۴۰ سال اخیر نشان می دهد (مطابق شکل فوق) که همواه دلار با طلا رابطه ای عکس داشته است. به عبارت دیگر، قیمت این فلز با ارزش دلار رابطه عکس دارد و در جهت خلاف آن حرکت می کند. البته در بسیاری از اوقات دیده شده که این قانون نقض می شود و طلا و دلار هم جهت با یکدیگر حرکت می کنند که نمونه مشهور آن هم رفتار بازار در سال ۲۰۰۵ بود که طلا و دلار هر دو افزایش ارزش داشنتد.

حتما بخوانید  آیا طلا ثروت است یا زینت؟

اما جالب توجه است که این روند حرکتی قیمت طلا طی سال های اخیر، همواره با واحد پولی یورو یک سو و هم مسیر بوده است. طلا و یورو همیشه در یک جهت در حرکت بوده اند. اما این روند بعد از به وجود آمدن بحران بدهی در اروپا در سال ۲۰۱۰ همیشه به صورت یک سو و هم جهت نیز نبوده است. تحقیقات نشان می دهد که طلا در مواقعی که یورو با کاهش همراه نشده است با حمایت از سوی کشورهای دیگر تولید کننده طلا از قبیل استرالیا، نیوزلند، کانادا، نروژ و برزیل با افزایش رو به رو شده است.

تاثیر ارزش دلار بر قیمت طلا

بنابراین همیشه نمی توانیم رابطه قیمت طلا با واحد پولی یورو را به صورت یک رابطه هم سو و هم چهت بپنداریم. امّا این موضوع را می توانیم این گونه بیان کنیم که کشورهای تولید کننده  طلا نقش مهمتری در تغییرات بهای طلا در بازارهای جهان داشته اند. دو کشوری که در این میان از بیشترین اهمیت در تعیین بهای طلا برخوردار می باشند استرالیا و کانادا می باشند که بیشترین میزان صادرات طلا طی یک سال را به خود اختصاص داده اند. این دو کشور بزرگترین معادن طلا را در سطح دنیا در اختیار داشته اند.

اما اگر می خواهید بدانید که بیشترین تاثیر بر بهای طلا را کدام کشور داشته است، باید بگوییم که سوئیس با در اختیار داشتن واحد پولی فرانک این مقام را داشته است. فرانک واحد پولی سوئیس ، همواره ۰٫۲۳ از تاثیرات کاهش یا افزایش بهای طلا را به خود اختصاص داده است. تاثیر مثبت افزایش قیمت طلا روی فرانک سوئیس از این بابت است که ذخایر طلای سوئیس برای اقتصاد این کشور وزنه سنگینی به شمار می آید و تغییر قیمت طلا اقتصاد این کشور را قدرتمند تر می کند که بالا رفتن ارزش فرانک سوئیس اولین نتیجه آن است.

حتما بخوانید  کانی های فرعی طلا

ممکن است اینجا این سؤال پیش بیاید که چرا دلار با وجود اینکه آمریکا دارای بیشترین ذخایر طلای جهان است از قاعده ای که بین ارزش طلا و فرانک سوئیس است پیروی نمی کند. در پاسخ باید گفت اقتصاد آمریکا اقتصاد بسیار بزرگی است و با اینکه دارای بیشترین ذخایر طلای جهان است اما این میزان طلا به نسبت کل اقتصاد این کشور ناچیز است و وزنه سنگینی محسوب نمی شود اما در مورد سوئیس اینگونه نیست و ذخایر طلای سوئیس برای اقتصاد متوسط این کشور وزنه وزینی محسوب می شود و تغییر ارزش در قیمت طلا اقتصاد این کشور را قدرتمند تر می کند که بالا رفتن ارزش ارز اولین نتیجه آن است.

در آخر می توان این نکته را متذکر شد که طلا دلار را مطیع خود کرده و تغییرات دلار از پی تغییر قیمت طلا آمده اما به طور کلی آنچه معمول است اینست که دلار جهت طلا را مشخص می کند. علت این مسئله اینست که طلا در بازارهای جهانی به دلار ارزش گذاری می شود و با بالا رفتن ارزش دلار قیمت طلا برای کسانی که با دیگر ارزها قصد خرید دارند گران می شود و در نتیجه از تقاضای آن کاسته شده که کاهش قیمت را به دنبال دارد. عکس این موضوع نیز صادق است یعنی کاهش ارزش دلار موجب کاهش قیمت طلا برای خریدارانی است با ارزی غیر از دلار که قصد خرید دارند، در نتیجه تقاضا بالا رفته موجب افزایش قیمت می شود.

منبع:خانه طلا


  • ۹۸/۰۴/۲۲
  • ایرانژس ایران ژس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی